امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 24 August , 2019
امروز : شنبه, ۲ شهریور , ۱۳۹۸ - 23 ذو الحجة 1440
شناسه خبر : 611
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۰:۲۴ | 69 بازدید | ارسال توسط :
هفت ماهی که گذشت در یک نگاه :

مروری کوتاه برعملکرد شرکت لوله سازی اهواز ،از رکود تا رکورد

گروه تصمیم سازان و سیاست گذاری شرکت لوله سازی اهواز با مطالعه دقیق این بازار ،شناسایی مشتریان توانمند مالی ،محصولات پرتقاضای این بازار را دسته بندی و گروه بندی نموده اند . تا بصورت هدفمند و هوشمندانه خروجی تولیدات لوله سازی به سمت هدف گیری تقاضاهای این شرکت های توانمند که مشکل مالی در تسویه سفارش های خود ندارند ،
مروری کوتاه برعملکرد شرکت لوله سازی  اهواز ،از رکود تا رکورد

هنوز در حافظه ها ، روزهای خاکستری کارگران معترض شرکت لوله سازی اهواز کم و بیش مانده است، هنوز سخنان نا امید کننده ، از ورشکستگی شرکتی که به نوعی یکی از نمادهای صنعتی اهواز در کنار دیگر نمادهای صنعتی محسوب می شود.

بطور غیر مستقیم و به جرات می توان گفت مستقیم ، ضربان یک شهر با  فعالیت ها ،معاملات ، میزان تولید و… ارتباط داشته و اندازه گیری می شود…

رکود لوله سازی یعنی محو شدن زحمات و از خود گذشتگی و تلاش های کارگران،کارمندان،مهندسان،مدیران و ……حتی همسرانی که چه عاشقانه صبح علی الطلوع به شوق رهسپار کردن ((آقای خانه)) به شرکت لوله سازی اهواز و گذراندن یک روز سخت،گرم ،اما شیرین و خاطره انگیز …

دیگر رکود و عدم سود دهی این کارخانه داشت ، تبدیل به یک اصل می شد و همه برای برگزاری یک وداعی تلخ با لوله سازی خود را آماده           می نمودند که ، ورق باانتصاب هایی درست و منطقی و سپردن سکان هدایت این کارخانه به مردانی که از دل این کارخانه و در کنار کوره های این کارخانه سخت و پخنه شده بودند ،

حماسه رکودتا رکورد را اجرایی نمود در چند سطری که خواهم نوشت ، این روزهای طلایی را با هم مرور خواهیم نمود :

 

تغییرنگرش،تغییرمدیرییت،زمینه تغییر رکود را به رکورد فراهم نمود

همت و تلاش تمامی اعضاء خانواده بزرگ و تلاشگر شرکت لوله سازی اهواز در کلیه سطوح ،چابک سازی ، تصمیم سازی های هوشمندانه و هدفمند دکتر خنیفر ( مدیرعامل شرکت) ، و حمایت های معنوی ، راهبردی و تخصصی مهندس مراقی رئیس هیات مدیره و مهندس خوش بین عضو تخصصی و با برنامه ،

در کل هیات مدیره ایی  که رویکردش افق های روش را نشانه رفته است؛و هوشمندانه،هدفمند گام برمی دارد

با همراهی معاونین ،مدیران و مسئولین بخش ها و قسمت های مختلف و ایثار بالای کارکنان تلاشگر و ساعی این شرکت و خانواده این کارکنان که دعای خیرشان همیشه بدزقه راه عزیزانشان و شرکت در سخت ترین و حساس ترین شرایط کاری بوده و است .

همه و همه باعث شده در هفت ماه شاهد پیشرفت وشکوفایی ملموس شرکت وبالابردن میزان تولید وهمچنین تولید پروژه مهم ملی گوره-جاسک باشیم .

آنهم با یاری خداوند تبارک و تعالی در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سال رونق تولید نام گرفته است…البته باید گفت این تازه ابتدای راه است … و این نهضت شکوفایی،پیشرفت و علی الخصوص رونق در تولید انشالله با همت همه اعضاء خانواده صنعتی شرکت لوله سازی اهواز

کارکنان صاحبان واقعی و ارزشمندترین دارایی یک شرکت

کارکنان ارزشمندترین دارایی یک شرکت : با اعتقادی که به این اصل در میان تصمیم سازان این شرکت به وجود آمد و بسط و تکمیل این مهم به تعریف ذیل رسیدیم:

((مهارت‌ها و استعدادهای نیروی کار یک شرکت، دارایی‌ ناملموس آن مجموعه هستند. در حقیقت، این مهارت‌ها و استعدادها با ارزش‌ترین چیزی است که یک شرکت می‌تواند داشته باشد . ))

با شایسته سالاری در انتخاب مدیران و مسئولین در رده های مختلف و کارکنان هر و استفاده از این توانی های اکتسابی بخشی که متناسب با سوابق،علایق،استعداد های عزیزان است .

ابتدا از مشغول شدن بخش زیادی از تفکرات کارکنان به افکاری که باعث عدم تمرکز او بر کار می شود جلوگیری نموده و با استقبال از طرح ها،پیشنهادها ،ایده ها

و استفاده از انتقادات سازنده وپیاده نمودن طرح تشویق و جریمه در روند انجام کار ، ایجاد محیط رقابتی میان بخشی و درون گروهی البته رقابتی که تاثیر مثبت بر روند،کیفیت و کمییت تولید نهایی داشته باشد .

موقعیت درگیر نمودن هوش و استعداد کارکنان برای رقابت در این جو کاملا دوستانه و کنترل شده می گردد که با خود برخی ابتکارات ،تولیدات و روش هایی را برای شرکت به همراه داشت

هوشمندانه و هدفمندانه گام برداشتن ،/بازارسازی بجای بازار یابی

قاعده ایی را که کد نظر قرار داده شد،انعطاف پذیری در نوع تولیدات از لحاظ فاکتورهایی نظیر پوشش ها،ابعاد ،ضخامت،نوع متریال و … در یک کلام خروجی تولیدات را با تقاضای واقعی و پرمصرف  بازار و هدف گذاری روی مشتریان خاص تنظیم نمودند.

برخلاف اینکه مثل روال سنتی  بگویند لوله سازی اهواز فقط این تولیدات را دارد …. بدون اینکه به بازار ،درخواست های بازار و… توجه شود . و نتیجه این تفکر سنتی انبارهای پر و تولیداتی که در بازار خواهان ندارند.

ایجاد توانایی برای تولید لوله با قطرها و پوشش های تخصصی مورد نیاز بازار هدفی که گروههای مختلف صنعتی ،کشاورزی و …. در بر می گیرد

با رویکرد استفاده از ظرفیت فعلی و برنامه ریزی برای توسعه ظرفیت تولید

با هدف :رونق تولید،اشتغالزایی، خودکفایی صنایع از بازارهای خارجی، بالا بردن فاکتورهای کیفی تولید و محصول نهایی خارج شده از پروسه ایی با استاندارد های رقابتی با کارکنانی که هم بصورت تئوری و هم عملی دقیقا می داند در حال چه کاری هستند ….

بعضا شاهد هستیم که صنایع پرمصرف لوله ایی کشور مانند شرکت های نفت ،گاز، پتروشیمی ،شرکت های منطقه ایی آب ،شرکت های کشت و صنعتی و کشاورزی و…. بازار بزرگ قابل توجهی را در کشور سبب شده است .

پس برای جاب نظر این مشتریان متمول و پرمصرف ، با مطالعاتی که صورت گرفت ، ابتدا مشخص گردید، کدام  نوع از تولیدات برای این مشتریان خاص دارای جذابیت بیشتر است،و مصرف آن دارای الویت می باشد.استانداردهای مدنظر را رعایت نموده علاوه بر آن با جلساتی که برگزار شد ، نکات و فاکتورهایی را که مد نظر داشتند به تولیداتمان افزودیم .

سپس در خصوص سایر مشتریان و سهمی که از بازار باید متعلق به خود می نمودند ، تصمیم سازی نمودند

 

گروه تصمیم سازان و سیاست گذاری شرکت لوله سازی اهواز با مطالعه دقیق این بازار ،شناسایی مشتریان توانمند مالی ،محصولات پرتقاضای این بازار را دسته بندی و گروه بندی نموده اند .

تا بصورت هدفمند و هوشمندانه خروجی تولیدات لوله سازی به سمت هدف گیری تقاضاهای این شرکت های توانمند که مشکل مالی در تسویه سفارش های خود ندارند ،

از رفتن شرکت به التهاب مالی در این وضعیت ناپایدار پیشاپیش جلو گیری شده باشد . .. . برخی محصولات نیز وجود دارند که پرمصرف می باشند و سفارش دهنده گان آن تعداد قابل توجهی که هر مشتری سفارشش محدود است .ولی پرداخت ها در این بازار هدف نیز برای شرکت جذاب بود ،

لذا همزه وصل بخش بازاریابی و مطالعه بازار شرکت با بخش تولید ، بخش تجهیز و توسعه کارخانه تغییرات مورد نیاز را برای تحویل این سفارش ها اعمال می نمایند…

از دیگر اقدامات رفتن به سمت تولید محصولاتی که باعث خاص شدن و برتری شرکت بر رقبایی که در بدست آوردن سهم بیشتری از بازار با ما در رقابتی سخت و غیر قابل انعطافی است. زیرا هر شرکتی که در بدست آوردن سهم بیشتری از بازار لوله هوشمندانه و هدفمند عمل نکند .؛ عاقبتی جزء سیاهی و تباهی نخواهد داشت.

 

که سبب افزایش بهره وری و رونق در کیفیت و کمیت تولیدات گردید … البته توجه به مسائل رفاهی ،مالی کارکنان و خانواده آنها از دیگر راههای منسجم تر شدن کارکنان و با انگیزه تر شدن آنها در مواجه با مشکلات و سختی کار و چالش های پیش روی تولید گردیده است.

 

برخی تولیدات و خدمات 

تولیدات

 شرکت لوله سازی اهواز در تولید لوله های فولادی در سایزهای مختلف و به سه روش تولید نماید:
کارخانه شماره 1 و 3 تولید لوله های 5/8-6 الی 24 اینچ به روش HFW
کارخانه شماره 4 تولید لوله های 24 الی 56 اینچ به روش SAWL
کارخانه اسپیرال تولید لوله های 24 الی 100 اینچ به روش SAWH

 

ایجاد  تنوع و قدرت در پوشش دار نمودن سطوح داخلی و خارجی لوله ها

شرکت لوله سازی اهواز با در اختیار داشتن دستگاههای به روز و پرسنل فنی مجرب توانایی پوشش داخلی و خارجی لوله های فولادی در سایزهای مختلف و به سه روش زیر را دارا می باشد :
عملیات پوشش خارجی 3LPE و 3LPP و FBE به صورت غلافی (HOSE) از سایز 3/8-2 الی 16 اینچ
عملیات پوشش خارجی 3LPE و 3LPPو FBE به صورت نوار پیچی (WRAP) از سایز 16 الی 60 اینچ
عملیات پوشش داخلی LINING اپوکسی مایع دو جزیی و پلی یورتان (PU) از سایز 20 الی 60 اینچ

 

نویسنده : حسین سعده | منبع خبر : خوزستان رسانه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای مروری کوتاه برعملکرد شرکت لوله سازی اهواز ،از رکود تا رکورد بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
موبایلتو شارژ کن